Pacjenci Szpitala Pediatrycznego oraz ich rodzice i opiekunowie w anonimowych ankietach mogą się wypowiadać na temat jakości pracy naszej placówki. Z analizy ankiet wypełnionych w drugiej połowie ubiegłego roku wynika, że aż 93 procent ich autorów było zadowolonych z jakości usług świadczonych przez nasz szpital.
Posiadanie przez Szpital Pediatryczny certyfikatu ISO 9001 w zakresie Systemu Zarządzania Jakością obliguje do systematycznej analizy ankiet satysfakcji pacjentów. Ankiety te są dostępne w różnych punktach szpitala, a pacjenci oraz ich rodzice i opiekunowie wypełniają je anonimowo. Dla szpitala analiza tych ankiet to nie tylko obowiązek, ale i źródło cennych informacji. Bo dzięki nim można się dowiedzieć, jak pacjenci i ich opiekunowie widzą nasz szpital. To znaczy co chwalą, a co ich zdaniem należałoby poprawić. Dzięki tej wiedzy jakość świadczonych przez szpital usług może jeszcze iść w górę. Ostatnio analizie poddane zostały 143 ankiety wypełnione i złożone od czerwca do końca października 2015 roku. Wyniki przyniosły nam wiele satysfakcji.
-Aż 93 procent ankietowanych stwierdziło, że są zadowoleni z jakości świadczonych przez szpital usług. To naprawdę bardzo dobry wynik, który cieszy równie mocno jak to, że ogromna większość ankietowanych pacjentów i ich opiekunów deklaruje, iż nasz szpital wart jest polecenia innym. Pozytywnych uwag na temat naszej placówki i jej pracowników było w ankietach wiele, więc wymienię tylko te najistotniejsze. Otóż autorzy ankiet bardzo wysoko ocenili kulturę osobistą zarówno lekarzy jak i pielęgniarek, informacje udzielanie im przez personel szpitala określali jako fachowe, konkretne i wyczerpujące, a także chwalili duże zainteresowanie pacjentami ze strony personelu szpitala. W ankietach pojawiło się też stwierdzenie, że podejście do dzieci w szpitalu jest wręcz fantastyczne, a opieka ze strony pielęgniarek i lekarzy jest nie tylko bardzo fachowa ale i miła – mówi Anita Janosz-Sikora, pełnomocnik dyrektora Szpitala Pediatrycznego do spraw Systemu Zarządzania Jakością. Dodaje ona, że w ankietach pojawiły się też uwagi krytyczne. Nie było ich dużo, ale pokazały, co warto poprawić, aby szpital był przez pacjentów i ich opiekunów oceniany jeszcze wyżej.