„Przywracanie i umacnianie zdrowia naszą odpowiedzią na potrzeby zdrowotne dzieci i młodzieży z powiatu bielskiego i całego subregionu południowego województwa śląskiego”
Realizowana poprzez:
Cel nadrzędny
Celem nadrzędnym jest osiąganie ustabilizowanego i harmonijnie zrównoważonego rozwoju usług zdrowotnych dla dzieci i młodzieży poprzez zwiększenie konkurencyjności Szpitala Pediatrycznego w Bielsku-Białej, optymalne wykorzystanie jego potencjału technicznego i ludzkiego z ciągłym dążeniem do realizacji zdań na najwyższym poziomie w oparciu o standardy jakościowe.
Cele strategiczne:
Cel strategiczny 1 – Orientacja na pacjenta i jego potrzeby realizowany poprzez: a) zapewnienie pacjentom wszechstronnej opieki: całodobowej i ambulatoryjnej; b) stałe rozpoznawanie potrzeb, problemów i oczekiwań pacjentów poprzez prowadzenie badania satysfakcji pacjentów w czasie ich pobytu w szpitalu; c) realizowanie potrzeb edukacyjnych dla rodziców/ opiekunów/ pacjentów, przez personel medyczny; d) szkolenie pracowników w resuscytacji krążeniowo-oddechowej; e) rejestrację zdarzeń niepożądanych; f) przestrzeganie praw pacjenta – szkolenie z zakresu praw pacjenta.
Cel strategiczny 2 – Kompleksowe zarządzanie jakością – cel realizowany poprzez: a) dążenie do zwiększenia konkurencyjności szpitala dzięki poszerzaniu oferty usług medycznych (uzależnione od Narodowego Funduszu Zdrowia)- wznowienie działalności przyszpitalnej Poradni Gastroenterologii dziecięcej, poszerzenie zakresu świadczeń o psychiatrie dziecięcą ambulatoryjną, dzienną i całodobową; b) monitorowanie i szczegółowe analizowanie świadczeń realizowanych w ramach posiadanych umów z NFZ, c) dostosowanie dokumentacji medycznej do obowiązującego Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020r. w sprawie wzorów, zakresu i rodzajów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania. Systematyczna kontrola dokumentacji medycznej; d) utrzymanie i stałe doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001:2015 w zakresie lecznictwa szpitalnego i ambulatoryjnej opieki specjalistycznej z diagnostyką, e) stałe doskonalenie systemu jakości zgodnie z wymogami standardów akredytacyjnych i dążenie do uzyskania certyfikatu Ministra Zdrowia.
Cel strategiczny 3 - Udział personelu Szpitala w poprawie poziomu jakości poprzez: a) racjonalny dobór pracowników, plan zatrudnienia; b) program adaptacji nowych pracowników; c) systematyczne szkolenia zgodnie z przygotowanymi rocznymi planami szkoleń i potrzebami szpitala; d) identyfikacja pracowników z Misją szpitala; e) udział pacjentów w anonimowym badaniu satysfakcji pacjentów; f) badanie zadowolenia pracowników Szpitala; g) ocena kwalifikacji i aktywności zawodowej pracowników; h) włączenie pracowników w prace Zespołu ds. Jakości i działania projakościowe
Cel strategiczny 4 - Rozwój infrastruktury realizowany poprzez: a) systematyczna modernizacja obiektów w kierunku poprawy warunków pobytu pacjenta w odniesieniu do wymogów Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2019r. w sprawie wymagań jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą i zgodnie planami poprawy; b) modernizacja i adaptacja pomieszczeń w kierunku poszerzania oferty usług medycznych: opieka psychiatryczna dla dzieci i młodzieży: poradnia, oddział dzienny psychiatryczny, oddział całodobowy, oddziału pediatrycznego o profilu gastroenterologicznym/diabetologicznym, długotrwałej opieki dla dzieci; c) doposażenie oddziałów szpitalnych, komórek organizacyjnych – systematyczny zakup, doposażanie i wymiana starego sprzętu medycznego i aparatury medycznej; d) Informatyzacja szpitala – zakup sprzętu i oprogramowania.