Zachęcamy młodych pacjentów naszego szpitala, ich rodziców i opiekunów do wypełniania ankiet satysfakcji pacjentów. Dzięki nim możemy się przekonać, jak postrzegana jest nasza placówka medyczna, gdzie są jej mocne strony, a co trzeba poprawić.
W wielu miejscach Szpitala Pediatrycznego w Bielsku-Białej znaleźć można skrzynki na ankiety satysfakcji pacjentów, a obok nich formularze tych ankiet. Za ich pośrednictwem pacjenci, ich rodzice oraz opiekunowie mogą wypowiadać się anonimowo na temat jakości pracy naszej placówki medycznej. Do systematycznej analizy tych ankiet obliguje nas posiadany certyfikat ISO 9001. Ale ta analiza to nie tylko suchy obowiązek, to również cenne źródło wiedzy na temat tego, jak jesteśmy oceniani przez młodych pacjentów i opiekujących się nimi dorosłych. Choć od początku wprowadzenia ankietowego badania satysfakcji pacjentów szpital wypada w nim bardzo dobrze, a ogromna większość pacjentów i ich opiekunów deklaruje, że wysoko ocenia jakość świadczonej opieki medycznej oraz twierdzi, że szpital wart jest polecenia innym, to czasami zdarzają się również uwagi krytyczne. Mimo, że nie jest ich dużo, to stanowią dla nas ważne wskazówki mówiące co jeszcze należy poprawić, aby ocena szpitala była jeszcze wyższa.